Tarım

Dim Çayı'nda hasret bitti: 17 mahalle yeniden suya kavuştu

Alanya tarımının can damarı olan Dim Sulama Kapalı Sistemi’nde beklenen müjdeli haber geldi; arızalara neden olan hatlardaki çelik boru değişim çalışmaları tamamlanarak bölgeye yeniden su verilmeye başlandı.

AK Parti Alanya İlçe Başkanı Mehmet Şarani Tavlı, yürütülen yoğun çalışmaların ardından hatta su akışının sağlandığını duyurdu. Hattın geri kalan 2,2 kilometrelik CTP bölümü için de ihale sürecinin tamamlandığını belirten Tavlı, bu kısmın sulama sezonunun sona ermesiyle birlikte çelik borularla yenileneceğini ifade etti.

Alanya Ziraat Odası Başkanı Tahir Göktepe ise suyun sisteme verilmesiyle birlikte üreticilerin rahat bir nefes aldığını vurguladı. Kestel bölgesinden başlayarak 17 mahalledeki yaklaşık 50 bin dekar tarım arazisinin yeniden suya kavuştuğunu belirten Göktepe, zorunlu kesintinin sona erdiğini ve çiftçilerin bahçelerini sulamaya başladığını dile getirdi. Her iki isim de süreç boyunca sabır ve anlayış gösteren tüm üreticilere teşekkürlerini sundu.