Alanya Belediyesi’nin Türkler Mahallesi’nde bir vatandaşa geçici olarak tahsis ettiği satış tezgâhı üzerinden başlayan tartışmalar büyürken, Belediye Başkanı Osman Tarık Özçelik imzasıyla yapılan resmi açıklamada iddialara net yanıt verildi. Belediye, kamuoyunda oluşturulmaya çalışılan “mağduriyet” algısının gerçeği yansıtmadığını belirterek, çocuk parkındaki tezgâhta alkol tüketildiğinin tespit edildiğini ve çevre esnafından yoğun şikâyetler geldiğini açıkladı.
“AMAÇ DIŞI KULLANIM TESPİT EDİLDİ”
Edinilen bilgilere göre Alanya Belediyesi, Türkler Mahallesi Yasemin Çocuk Parkı içerisinde Z.B. isimli vatandaşa, kendi el emeği ürünlerini satabilmesi amacıyla geçici olarak tezgâh açma izni verdi. Ancak süreç içerisinde söz konusu alanın verilen izin amacı dışında kullanıldığı yönünde belediye ve zabıta ekiplerine çok sayıda şikâyet ulaştı.
Belediye tarafından yapılan incelemelerde; Çocuk parkındaki tezgâhta alkol tüketildiğine dair görüntülerin tespit edildi. Çevredeki esnafın durumdan rahatsızlık duyuldu. Tezgâh çevresinde sık sık kalabalık grupların toplandığı belirlendi. Kamu düzeni ile çevre huzurunu olumsuz etkileyen durumların oluştuğu belirlendi.
BELEDİYEDEN GERİ ADIM YOK
Yaşanan gelişmelerin ardından belediye yönetimi, kamu alanının huzur ve güvenliği açısından ilgili yer tahsisinin devam ettirilmeme kararı aldı. Olayın ardından bazı sosyal medya paylaşımları ve açıklamalarla belediyenin hedef alınmasına da sert tepki gösterildi. İddialara göre Z.B.’nin yakın çevresinden olduğu öne sürülen eski milletvekili T.D.’nin sosyal medya üzerinden belediyeyi hedef alan paylaşımlar yaptığı ve olayın farklı bir yöne çekilmeye çalışıldığı ifade edildi.
BAŞKAN ÖZÇELİK: “GÖREVİMİZ KAMU DÜZENİNİ KORUMAK”
Alanya Belediye Başkanı Osman Tarık Özçelik imzasıyla yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi:
“Alanya Belediyesi olarak görevimiz herhangi bir kişi ya da gruba ayrıcalık tanımak değil, tüm vatandaşlarımızın ortak kullanım alanlarından huzur ve güven içerisinde faydalanmasını sağlamaktır. Kamuoyunda oluşturulmaya çalışılan algının aksine belediyemiz, halkımızın huzurunu ve kent düzenini korumak için görevini kararlılıkla sürdürecektir.”
Belediyenin açıklamasıyla birlikte olayın perde arkasına ilişkin tartışmalar sürerken, kamu alanlarının kullanımında kuralların tavizsiz uygulanacağı mesajı da net şekilde verilmiş oldu.